یزدفردا " اعتراض شدید تابش به عدم بهره برداری از بیمارستان جایگزین ضیایی علی رغم وعده قبلی وزیر قول قطعی وزیر بهداشت مبنی بر افتتاح بیمارستان جایگزین ضیایی تا خردادماه 88

نماینده مردم اردکان اظهار داشت: تاخیر چندساله در بهره برداری از بیمارستان جایگزین ضیایی اردکان علی رغم قول قبلی وزیر مبنی بر افتتاح آن در ایام ا.. دهه فجر، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از تاخیر در بهره برداری از بیمارستان جایگزین ضیایی افزود: سالهاست که مردم شهرستان اردکان منتظر افتتاح این بیمارستان هستند و لازم است با تحقق وعده های داده شده ، نسبت به پاسخگویی به نیازهای بهداشتی مردم و بهبود روند حوزه درمانی شهرستان ،گامهای موثری برداشته شود.
وی با انتقاد از عدم پیش بینی اعتبار جهت تکمیل و تجهیز این بیمارستان در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان یزد علی رغم پیشرفت 90% عملیات عمرانی آن ، افزود: در جلسه هیات دولت در یزد مفصلاً در این باره صحبت و لزوم تسریع در بهره برداری این بیمارستان را یادآوری نمودم و شما نیز نسبت به راه اندازی این بیمارستان در خرداد ماه سال آینده قول قطعی دادید که بایستی این مهم هرچه سریعتر محقق گردد تا موجبات نارضایتی مردم شریف اردکان فراهم نگردد.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مدون جهت رفع مشکلات بهداشت و درمان کشور تصریح کرد:نظام سلامت می تواند نقشی اساسی در حفظ بهداشت روحی و جسمی جامعه ایفا کند که لازم است تا با ارتقاء سرانه بهداشتی جامعه ،به این حقوق اساسی مردم جامه عمل پوشیده شود. تابش در عین حال از اقدامات مثبتی که در کمیسیون تلفیق مجلس در این رابطه انجام شده تقدیر نمود.
نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنان خود به بيان كمبودها و تنگناهای بخش بهداشت و درمان شهرستان اردکان اشاره کرد و گفت: بیمارستانهای اردکان دارای حدود 144 تخت فعال و تخصص های مختلف می باشد ولی متاسفانه در پیش بینی تعداد تختها توسط وزارت بهداشت در سال 1393 علیرغم توسعه و ایجاد بخشهای جدید،این تعداد به 135 تخت کاهش یافته که عملا برای بخشهایی مثل جراحی،عفونی و چشم پزشکی هیچ تختی پیش بینی نشده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز شهرستان اردکان از لحاظ نسبت نیرو به تعداد تخت در مقایسه با سایر شهرستانها از سطح خوبی برخورداد نیست ادامه داد: مسلماً در صورت عدم توجه به این موضوع با راه اندازی بیمارستان جایگزین ضیایی و بهبود فضای فیزیکی و تجهیزاتی ،پذیرش در این بیمارستان بیشتر و مشکلات جدی تر خواهد شد که لازم است نسبت به اصلاح این مورد اقدام جدی صورت گیرد تا در کیفیت خدمات رسانی به مردم خللی ایجاد نگردد.
وی همچنین به مرکز بهداشتی-درمانی عقدا اشاره کرد و با بیان اینکه این مرکز به دلیل قرار گرفتن در گلوگاه مسیر حرکت مردم شهرهای همجوار و جاده بین المللی تهران-بندرعباس و نیاز منطقه -با توجه به تصادفات عدیده جاده ای - به صورت شبانه روز به مردم ارائه خدمات می دهد تصریح کرد: این در حالی است که چارت سازمانی و نیرو های ان برای یک شیفت پیش بینی شده است که این امر باعث افت خدمات دهی مناسب و افزایش هزینه های پیش بینی نشده زیادی می شود که جهت مرتفع شدن این مشکل لازم است این مرکز بصورت شبانه روزی به تصویب برسد.
تامین بخشی از اعتبار خرید دستگاه سی تی اسکن که مجوز آن صادر گردیده ، تکمیل و تجهیز پلی کلینیک تخصصی و بخش روانپزشکی،تامین دو دستگاه آمبولانس مجهز برای بیمارستان ضیایی، ایجاد چارت سازمانی برای اورژانس های مصوب 115 خرانق-رباط پشت بادام و چوپانان،تصویب یک پایگاه اورژانس در مرکز شهر اردکان و . . . . . . از دیگر درخواستهای نماینده مردم اردکان بود که کتباً توسط "تابش"جهت دستور پیگیری موضوع به وزیر بهداشت داده شد.
دکتر لنکرانی وزیر بهداشت نیز دراین دیدار ضمن تشکر از نماینده اردکان درخصوص پیگیری امورمربوط به حوزه بهداشت و درمان ،کمبود اعتبار را از جمله دلایل تعویق افتتاح بیمارستان ضیایی اردکان عنوان وتصریح کرد:طبق قول بنده در هیأت دولت و با تمهیدات اندیشیده شده این بیمارستان تا خرداد ماه سال آینده قطعاً به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین دردستوری به معاونین توسعه مدیریت و منابع ، و سلامت خود پیگیری و اعلام نتیجه موارد مطروحه را خواستار شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا